De ce aveti nevoie de certificare ISO

Certificarile ISO constituie un avantaj in fata concurentei si constituie diferenta palpabila intre o afacere de succes si una destinata esecului

PQM Consulting Com va raspunde la intrebare

 

Liberalizarea pietei inseamna pentru toate companiile din UE atat oportunitati de afaceri si mai ales intensificarea concurentei-fenomen mai acut in aceasta perioada de criza economica si financiara. Asfel, atat cerintele legate de calitate, mediu, siguranta ocupationala, dar si de siguranta a alimentului si cele privind securitatea informationala genereaza o concurenta acerba pe piata, iar certificarile ISO constituie un avantaj in fata concurentei si constituie diferenta palpabila intre o afacere de succes si una destinata esecului.

 

Aprecierea calitatii actului managerial

 

 „Certificarea ISO 9001” reprezinta o apreciere a calitatii actului managerial, a bunelor practici din organizatia certificata, a orientarii organizatiei in directia calitatii si a satisfacerii clientilor actuaali si potentiali. „Certificarea ISO 9001” este confirmarea faptului ca societatea/ organizatia dvs. respecta cerintele standardului ISO 9001: 2008  privind Sistemele de Management, obtinuta prin certificarea ISO 9001

Principalul avantaj , cel mai evident, al certificarii ISO 9001 consta in cresterea abilitatii companiei  de a satisface nevoile consumatorilor, asigurand fidelizarea acestora si repetarea deciziei de achizitie. Este asadar o cale de dezvoltare si de crestere a profitului companiei.

 

Avantajele directe ale implementarii ISO

Un certificat care atesta indeplinirea standarelor ISO nu este doar o simpla foaie de hartie. Practic, avantajele  directe ale unei certificari ISO sunt:

  • Imbunatatirea continua a fluxurilor de activitati din cadrul companiei, asigurand o premisa pentru maximizarea profitului. 
  • Ajuta la pastrarea pozitiei de piata si la cucerirea de noi nise de piata;
  • In acelasi timp, angajatii devin dedicati companiei, iar munca lor devine mai eficienta, prin stimularea cresterii profesionalismului salariatilor.
  • Se asigura angajatilor un mediu de munca sigur si sanatos.
  • Cunosterea impactului activitatii fiecarui salariat asupra companiei duce la cresterea moralului resurselor umane. Acesta pentru ca o activitate de productie continua, bine pusa la punct, eficienta, imbunatateste moralul angajatilor care vor avea trasate atributii de serviciu tangibile. Stabilirea fiselor postului are impact pozitiv asupra activitatii de ansamblu a companiei.
  • Confirma partenerilor (clienti, furnizori, mediul extern companiei) ca societatea comerciala functioneaza pe baza unui sistem de calitate recunoscut international;
  • Conduce la cresterea increderii partenerilor de afaceri in serviciile si produsele oferite, precum si in respectarea conditiilor contractuale asumate intre parti;
  • Creaza cadrul necesar pentru imbunatatirea continua a proceselor interne, ceea ce asigura adaptarea activa si sistematica la modificarile conditiilor pietei;
  • *Astfel, se ajunge la reducerea numarului de erori de productie, dat fiind ca toate cerintele ISO 9001 presupun eliminarea din productie a proceselor redundante.
  • ISO 9001 reduce numarul de erori de productie prin fluidizarea proceselor si documentarea oricaror modificari care apar in cadrul aparatului de productie.
  • Duce la imbunatatirea performantei produselor si serviciilor livrate clientilor, asigurand avantaje economice generate de scaderea ponderii produselor defecte, scaderea numarului clientilor ce migreaza catre alte companii si scaderea  numarului de clienti nemultumiti;
  • Toate acestea conduc la cresterea prestigiului organizatiei si a valorii de piata a acesteia.
  • In fine, sistemul ISO conduce la cresterea nivelului de satisfactie si incredere a clientilor si partenerilor, la imbunatatirea continua a activitatilor din cadrul organizatiei.

Solutii personalizate pentru prezent si viitor

Certificatul de calitate ISO are in spate solutii personalizate de tratament pentru compania dumneavoastra, un set determinat de actiuni specifice, atat in sectoarele cheie cat si in cele de vulnerabilitate ale societatii comerciale, menite sa-i imbunatateasca performantele.

 

Astfel, certificarea ISO 9001 ia in considerare multiplele procese ale activitatii companiei, de la cele privind siguranta mediului sau a alimentelor, la protectia si siguranta personalului la disponibilitatea tehnica a utilajelor si instalatiilor implicate in productie. *Certificarea ISO isi arata beneficiile atat la nivelul activitatii concrete, desfasurate in prezent de companie, precum si in viitor, asigurand indeplinrea planurilor de dezoltare a companiei pe etape, prin respectarea regulilor si principiilor asumate.

 

De altfel, ISO 9001 are ca obiectiv imbunatatirea satisfactiei consumatorilor in raport cu furnizorii de produse si servicii, iar punerea in practica a acestui standard poate fi considerata ca fiind implementarea unei strategii de afaceri, cu scopul cresterii eficientei generale a companiei.

 

Un sistem de management al calitatii trebuie sa plece de la nevoile particulare ale companiei dumneavoastra, cu eventualele ei dezechilibre si in concordanta cu obiectivele ei.

Se porneste de la evaluarea punctelor forte si a celor slabe ale companiei, se stabileste un plan de actiune, se monitorizeaza progresele realizate, etape asistate de expertii PQM Consulting in consultanta pentru implementarea ISO.

 

Important: sistemul de management al calitatii trebue sa fie in acord cu regulamentele stabilite de catre autoritatea in domeniu.

 

Odata ce afacerea primeste certificarea ISO 9001 iar procesele interne sunt definite, operationalizate si standardizate, va creste eficienta generala prin reducerea timpului alocat instruirii personalului.

 

Activarea pe o baza stadardizata se reflecta imediat in cresterea productivitatii companiei, iar acesta duce la cresterea veniturilor.

 

Ca parte a implementarii ISO 9001 compania dezvolta sarcini si responsabilitati pentru muncitori, obiective pentru management, proceduri de instruire si o imagine bine definita a impactului individual asupra activitatii generale a companiei.

E-mail:
E-mail:
bogdan.patco@gmail.com
bogdan@patco.ro
Adresa:
Reper:
Bulevardul Basarabia sector 3, Bucuresti
Vis-a-vis de Mc Donalds, langa statia de Metrou Costin Georgian